Kostnaden för paket inom Sverige är för närvarande 85:-.
Önskar ni varan på rulle tillkommer en kostnad på 125:- per sändning, ange DHL + Produkter på rulle i fraktalternativet.
Fraktfritt gäller endast för leverans inom Sverige.
Önskas leverans utanför Sverige kontakta oss via kontaktformuläret för prisuppgift.
Dina varor levereras med DHLServicepoint. Du aviseras; via sms, mail, brev.
Varorna levereras till närmaste DHL Servipoint ställe, om Du vill ändra kontakta oss via mail.
Alla dukar viks och skickas på rulle om ni önskar för en liten extra kostnad. .
Önskar ni varan på rulle tillkommer en kostnad på 125:- per sändning, ange DHL + Produkter på rulle i fraktalternativet.
Hitta servicepoint ställen på sidan https://fspa.dhl.com/LocatorWeb/
Om du bor utomlands kontakta oss för information om leveranssätt.
Please contact us if you live abroad and want to order from us. Thank you!
Transportgaranti
Vi garanterar att varan är felfri när den går från vårt lager till transportföretaget.
En ev. reklamation av skadad eller felaktig vara skall vara oss tillhanda inom 7 dagar.
Skicka inte tillbaka någonting utan att kontakta oss först. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav löses ej ut av oss.
Vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.
Om du vid mottagandet upptäcker att paketet är skadat ska du omedelbart anmäla/reklamera detta till Transportören
eller utlämningsstället där du hämtade din försändelse. Om du redan öppnat paketet när du upptäcker transportskadan,
kontakta oss snarast möjligt via kontakformuläret som hittar under “Kontakta oss”.
Returer och Reklamationer
Så här gör du vid Retur / Reklamation
Returer
Öppet köp i 14 dagar
Distansavtalslagen ger dig som konsument rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Returrätt gäller inom 14 dagar efter
mottagande. Gäller ej varor som är beställda efter kundens särskilda önskemål, klippta, måttbeställda. Varan skall vid retur
vara oanvänd och returneras i originalförpackning med eventuella originalhandlingar. Kommer den på rulle returneras den på rulle.
Om du utnyttjar din ångerrätt och vill returnera varan så ombesörjer du leveransen själv och står för frakten och transportrisken.
Kostnaden beror på vikt och storlek på ditt paket och du betalar den direkt till det ombud du använder.
När vi tagit emot dina varor och konstaterat att de är i nyskick kontaktar vi Klarna som hanterar vår fakturering.
Originalfrakten och eventuell administrativ avgift återbetalas ej. Ange ordernummer eller Beställarens namn i returpaketet.
Alla ev. returer skickas till Hus14.se Svarvaregatan 14 302 50 Halmstad
Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav löses ej ut av oss. Vid eventuella tvister följer vi Allmänna
Reklamationsnämndens beslut.
Konsumentköpslagen: http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Lagar/Om-konsumentkoplagen/
Reklamation
Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta Kundtjänst så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar om varan är skadad vid leverans. Vi står självklart för frakten vid felleveranser samt reklamationer.
Med reservation för varor som tagit slut eller för leveransförseningar från våra leverantörer, bör du ha dina varor 2-4
helgfria vardagar efter du lagt en beställning.
För beställningsvaror, varor som ej är i lager normalt bör ni räkna med 2–3 veckor om inget annat anges.
Normalt finns din beställning på DHLs utlämningsställe nära dig 2-4 arbetsdagar efter att din order lämnat oss.
Observera att på mindre orter och även på en del landsorter sker inte utkörning alla dagar i veckan och finns Ni långt upp i landet kan även detta påverka leveranstiden.
Ambitionen är att alla varor du har beställt paketeras och levereras tillsammans.
Vi värnar om miljön och återanvänder därför emballage som vi skickar våra varor i.
Vi meddelar dig snarast om någon vara är restnoterad för beräknad leveransvecka.
Om en vara ej kan levereras inom 2 veckor meddelar vi dig detta för att ge möjlighet att godkänna senare leverans eller
makulera beställningen.